maandag 29 augustus 2016

de zomer van 2016 – 67


28 augustus

Ik heb het zo een beetje gehad, met die perfecte koppels die hun liefde etaleren op Facebook. Al goed voor één keer, twee keer, drie keer, dat ze wereldkundig maken dat ze alles betekenen voor elkaar. Maar dan moet het stoppen. Dan begin ik me af te vragen waarom ze dat nodig hebben, dat amoureuze exhibitionisme. Samen een etentje, een drankje op het strand, vrouwtjelief dat het ventje courage aanpraat, kussen op de mond op de profielfoto… Neen, dat wekt mijn sympathie niet op. Liefde hoort discreet te zijn, het is geen show en al zeker geen statusverhogende aangelegenheid. Ik ben blij met jullie vreugde en geluk, ik gun het jullie, maar houd het alstublieft binnenskamers. We zijn toch geen pubers meer die elkaar zitten te likken op een publieke bank in het park en zich daarbij niet bekommeren om de passanten.