vrijdag 15 augustus 2014

tour 121



13 mei 2014

dag 15.4

Het is weer wennen aan het reliëf, nu ik weg ben van het Canal du Midi. Niet dat het landschap zwaar is of bergachtig, verre van, het is gewoon heuvelachtig. Maar de korte, nijdige hellingen slaan in mijn benen. Het is weer aanpassen, het is een ander ritme, een andere manier van fietsen. En er is die voortdurende tramontane. Soms gaat het zo traag vooruit dat ik de schaduw van mijn spaken zie.

De plaatsen. Puymician, op een bank naast de kerk. Na een regenbui kom ik niet droog aan in Seyches. In Allemans drink ik mijn dagelijkse middagpauzekoffie (een dubbele espresso of een grand crème) in een café waar de patron en een paar PMU-staminees ongegeneerd het rookverbod negeren. In gedachten geef ik hen honderd procent gelijk. Wég met het rookverbod in cafés!