donderdag 19 september 2019

facebookbericht 1221

In DS Magazine lees ik toch regelmatig iets grondigs. Maar eigenlijk lees ik al meer dan twintig jaar geen kranten meer. Of toch niet vaker dan sporadisch. Niet omdat ik ze slecht vind of boos ben of zo, maar gewoon omdat ik er geen tijd voor heb. Ik heb indertijd wel vanop de eerste rij gezien hoe de commercie steeds nadrukkelijker de pers infiltreerde. Ik heb de indruk dat het er sindsdien niet op verbeterd is. Ik zag hoe lange en 'moeilijke' stukken werden geweerd. En ook de politieke druk is groot, lijkt me. Ook al gaat men er prat op dat er een eind is gekomen aan de verzuiling en, wat DS betreft, aan AVV-VVK. Ik beschouw het als een van de grote enigma's van mijn leven dat Peter Vandermeersch indertijd zowel dat logo als mij heeft buitengezwierd. (En hier past een smiley: ;-).)