vrijdag 1 maart 2019

facebookbericht 1159


Pascal Cornet Beter een (lacaniaanse) Pas Tout dan een passe-partout, Pierre. Overigens lopen in onze glorieuze deelstaat wel een paar uitleggers rond waar vrouwen hun De Man in zien tegenwoordig. Ik denk in de eerste plaats aan Ignaas Devisch: sportief, slank, sexy en welbespraakt. Maar ik weet eigenlijk niet of hij van Lacan veel kaas heeft gegeten. Of neem de bezadigde, vaderlijke Johan Braeckman, die in vroeger dagen allicht pijprokend en met een labrador aan zijn voeten op de buis zou zijn verschenen. En ja, naar de jonge Maarten Boudry zal misschien ook wel om extrafilosofische redenen en met veel moederlijkheid worden geluisterd. Neem het van mij aan, er komt na het verscheiden van Etienne heel wat intellectueel georiënteerd libido vrij. Ook dàt vacuüm vraagt om opvulling. N'est-ce Pas? Groeten Pas Cal.

Pierre Plum Pascal Cornet, Boudry vind ik een zwakke remake van Leibniz. Leibniz met een korreltje Popper in, en een Karel van het Reve sausje over. Ik zou hem dus nooit willen worden. Een imitatie van een imitatie. Nee dan maar Leibniz.

Pascal Cornet Ik had het over de Vlaamse filosofenscene. 't Was even zoeken en dus kwam ik bij Boudry uit. Ik vind hem zelf ook niet zo charismatisch hoor, maar misschien zien een aantal vrouwen in hem een soort van Wouter Beke-achtige ideale schoonzoon.