dinsdag 2 oktober 2018

facebookbericht 1098


Het kan weer niet op, ze kennen werkelijk geen maat: wie op tv de aanloop naar de verkiezingen wil volgen, loopt gegarandeerd een indigestie op. Aangezien mijn keuze nu al vaststaat, en ik bovendien liever niet aanzie hoe media-afgetrainde politici worden behandeld als soapacteurs, en hoe ze in het beste geval hyperbeknopt enkele programmapunten mogen afraffelen – om alsnog te worden onderbroken door een opponent of door het anker – ben ik wat dvd’s gaan ophalen in de bib. Je weet maar nooit dat de avonden te lang uitvallen. Almodovar, Resnais, Wenders – ja, ik ben een meerwaardezoeker. Ik bekijk zondagavond 14 oktober dan wel eens de exitpolls om te weten of het land verder verhardt en polariseert. Méér dan antinationalistisch en antikapitalistisch stemmen, en hopen dat u hetzelfde van plan bent, kan ik voorlopig niet doen.