dinsdag 31 oktober 2017

de herfst van 2017 – 26



22 oktober 2017


32 – Vanmorgen lag er in de toonbank van de bakker – stom dat ik mijn fototoestel niet bij had! – een verjaardagstaart voor ‘Emma, 6 jaar’, zoals er met rode letters op geschreven stond. Een ferm geval, die taart, met massa’s crème au beurre en slagroom. Maar het meest in het oog viel natuurlijk de tot suikergoed verwerkte afbeelding van de drie meisjes van K3, de nieuwe lichting, die met de regenboogkleuren. Met brede lach – glinsterend tandglazuur – lachten ze me toe en straks, naar ik me dan inbeeld, de fiere papa van Emma die er met enige aarzeling het mes in zal zetten. Ik vermoed dat Emmaatje het ook wel een beetje wreed zal vinden dat haar geliefde K3 op die manier zal worden verminkt. Het lijkt wel een hedendaagse transsubstantiatie: ‘Neemt en eet mijn lichaam’. Banketbakkerskannibalisme.