donderdag 6 september 2012

los ingeslagen 9 / droom #43

120803 Ik schrik, in mijn droom, wakker omdat ik in het huis iets heb gehoord. Een inbreker? Ik sta op, bevind mij in een achterhuis. Ga naar het hoofdhuis, en daarin naar boven, tot in de slaapkamer waar […­]. Volgende sequentie: ik kom terug in mijn woning aan, die dus een deelwoning is. Ik zie dat werklieden bezig zijn, onaangekondigd, met het herstellen van de muur achter mijn bibliotheekwand. Ze hebben eerst alle rekken naar voren moeten schuiven. Op mijn vraag wat er aan de hand is, antwoordt een van de werklieden dat de muur zodanig scheef staat dat er instortingsgevaar dreigt. Volgende sequentie: in de (of een) tuin. Allerlei mensen, ook een jonge versie van T., hij is een jaar of vijf. Ik probeer hem op mijn arm te nemen maar hij laat het niet toe. Er zijn ook dieren in de tuin, enkele ervan slapen. Of zijn ze dood? Onder meer een paard. Deze tuin doet denken aan de tuin van mijn ouderlijk huis in de P.-dreef. […]