maandag 10 september 2012

schrikkel 246

Jan is mijn twaalfde man. Zegt deze verkiezingsaffiche. Ik probeer mij iets bij die slogan voor te stellen. Ik ken Jan niet. Zou hij echt mijn twaalfde man zijn? Maar wat bedoelt hij? Ik weet wel dat zijn slogan iets met supporteren te maken heeft: Jan zegt van zichzelf dat hij de ploeg die ik op mezelf vorm zal aanvullen en op die manier beter zal doen presteren. Maar dat is allemaal zeer onzeker. Zodra ik mij daarbij iets probeer voor te stellen, begint het me te duizelen. Vorm ik wel een ploeg? Moet ik zonodig beter presteren? Ik ben – godzijdank – op mezelf geen elf mannen. Ik heb er al met eentje meer dan genoeg, zie hoe zijn blik wegdwaalt naar dat veel te korte rokje. Ik hoef die twaalfde man echt niet.
Open Vld Brugge heeft nog wel meer van die breinbrekerslogans. Sommige kandidaten beloven er ‘voor 200 %’ voor te zullen ‘gaan’. Dat is dubbel gelogen, zonder meer.