maandag 27 juni 2005

36 * 29,16 * 1420

Ik neem Costello mee en krijg weer the shivers down my spine bij die Abba-quote ‘See that girl / Watch that scene / Digging the “Dancing Queen”’ (in ‘When I was cruel #2’). Ik rijd tot Hoeke, dan weer terug naar Oostkerke, en dan nog eens – een extra rondje – naar Hoeke. Terug langs de Siphon (Mercedessen en de geur van gebakken vis en lotions) en een eind langs de dubbele vaart, waar ik een bruine kiekendief zie: statig, imposant, zwevend. Ik zie enkele foto’s die ik niet kan maken omdat ik geen toestel bij me heb; een ervan is een landschap met op de achtergrond, in tegenlicht, het plompe silhouet van de kerk van Oostkerke en op de voorgrond een veld nog groene tarwe waarin een tractorspoor een S heeft gevormd. In de Polderstraat (kasseien, voor vermoeide benen een moord maar voor lieden met conditie een ‘uitdaging’) kom ik niet onder de 34, behalve op het eind, waar ik snelheid moet minderen omdat ik anders centrifugaal uit de slecht aangelegde rotonde waarop de Polderstraat uitmondt zou vliegen. Ik kijk omhoog naar het uurwerk op de kerktoren van Sint-Kruis en zie dat het negen uur is.