zaterdag 14 september 2024

een mooi moment, vorige week 2

Bij de spoorwegovergang tussen Veldegem en Aartrijke maant Erik de Jong me aan om naar de wolken te luisteren. Maar dat gaat niet omdat ik fiets met de Lage Landenlijst in mijn oortjes. Die is bij dat liedje aanbeland waarin het, behalve over het beluisterbare geluid dat wolken blijkbaar maken, onder meer ook over de Afsluitdijk gaat. Waarop Eriks vroegere ik ooit moet hebben gefietst, zo begrijp ik. Net zoals ikzelf een paar weken geleden deed. Toch gedeeltelijk, want het grootste stuk moet je, tot de werken die er in uitvoering zijn in 2027 voltooid zullen zijn, als fietser in de pendelbus. Ik bedoel: je moet in een bus-met-laadruimte-voor-fietsen die meermaals per dag heen en weer tot een bepaald punt rijdt, enkele kilometers voor het andere uiteinde van de Afsluitdijk op de tegenoverliggende oever van het IJsselmeer. Maar dat was toen daar, en ik ben nu hier. Er komt geen trein aan, dus kan ik gewoon doorfietsen. Boven m’n hoofd zeilen de wolken over.

https://www.youtube.com/watch?v=5i0duYakqLY&ab_channel=VrtRadio1

240907