dinsdag 28 november 2017

facebookbericht 1051


Jeroen Olyslaegers vraagt zijn FB-contacten of zij zijn dt-fouten (met de gij-vorm) in Wil hinderlijk vinden: 'aangezien ik een volksdemocraat ben tijdens mijn daluren vraag ik me af wat gij allen daarvan vindt? wat doe ik het best? regels respecteren of toch maar voor het leesgemak gaan?'

Het is alvast mij niet opgevallen dat gij in uw boek dt-fouten zoudt hebben gemaakt. Waarmee ik wil zeggen: de correcte regels (waar ook Griet Op de Beeck op werd aangesproken, als ik mij niet vergis) sluiten niet meer aan bij wat gij 'voor het leesgemak gaan' noemt. Overigens stel ik mij bij het woord 'leesgemak' meteen iets anders voor, namelijk een sanitaire instelling die speciaal op lezen is uitgerust. Met een leesplankje en een kleine, bij voorkeur scatologische, bibliotheek op grijphoogte.