donderdag 22 oktober 2015

los ingeslagen 293 / droom # 70



4 januari 2002

Droom: Ik sta als voetbalsupporter achter het doel. Mijn ploeg maakt duidelijk een doelpunt, maar de scheidsrechter ziet de bal niet binnen. Verontwaardiging. In de rust sta ik aan de toog van de kantine. Er staat iemand van Wit-Zwart naast mij (dagrest: ik zag gisteren iemand van Wit-Zwart uit het nieuwe advocatenkantoor stappen op de hoek van de Dampoortstraat en de Moerkerkesteenweg). De barman leert me hoe je een cocktail maakt van een maatje Hoegaarden en drie maatjes … (?)

*

Zeven jongens in huis (plus die van ons is negen) voor T.’s verjaardagsfeestje. Als het allemaal afgelopen is, aperitief met mama en A.

*

Vernissage van een tentoonstelling van de leraren van de Academie in de Bogaardenkapel waar ook G. aan meedoet. Het stelt niet veel voor. Johan J. in motoroutfit. Babbel met G. over stoppen met roken, en over de wandeling die hij met zijn zus heeft gedaan op nieuwjaarsdag in Wachtebeke. Dat er daar nog niets is veranderd in vergelijking met twintig jaar geleden, toen voor hem elk plekje van dat gebied een eigen verhaal had – en hoe die verhalen nu terug boven komen.