maandag 15 juli 2019

reactie


twee reacties bereikten mij op mijn stukje over Jacques Anquetil


Beste Pascal,

Anquetil was helemaal geen spurtbom, wel een bijzonder goede tijdrijder.
Ik bewonder jouw fietsexploten, ikzelf ben al blij als ik veertig kilometer op een middag gedaan heb.

Van harte,

Paul Claes

*

Dag Pascal,

Jouw tekst brengt mij iets in herinnering. Mijn bij ons thuis inwonende grootvader had het altijd over Jacques 'Antequil...'
Maar hij had een kritisch oog en vertrouwde die Fransen niet helemaal. Zijn stelling was dat ze, éénmaal in het besef dat ze een man met 'eigenschappen' in huis hadden (toegegeven een fantastische tijdrijder) ze de ronde het jaar daarop zo construeerden en in mekaar foefelden ( à la Chauvin, met op het einde nog wat extra tijdritten) zodat Antequil ze niet meer kon verliezen. Een stelling die ook door velen werd gedeeld.
Eens nachecken!

"VIVE LA FRANCE"

Cordialement,

Johan Parmentier