woensdag 24 augustus 2011

reacties

nee, nooit gedaan, dat kan ik niet.

JWL

Daar heb ik werkelijk geen problemen mee - vroeger zelfs met balpen. Heiligschennis ;-) (Ja, ik ben ook het type dat een nieuw boek meteen helemaal durft te openen om de rug te kraken.) Ik vind het alleen vervelend als anderen dan mijn boeken inkijken en zien hoe ik van alles heb aangestreept. Maar niet-schrijvend lezen, dat gaat bijna niet.

MV

tijdens het lezen schrijf ik niks in mijn boek, maar als het 'uit' is, schrijf ik achterin een paar dingetjes die me troffen op. als een soort geheugensteuntje voor nadien... heb het trouwens vijf minuten geleden gedaan in 'The Blindfold' van Siri Hustvedt.

VW

Alleen voor studiedoeleinden in handboeken. In andere boeken nooit.

SS

Ik noteer alleen op de bladwijzer-van-het-moment de pagina's waaruit ik daarna passages (al dan niet met commentaar) wil overtypen in mijn 'dagboek'...

KP