dinsdag 7 september 2004

Picture of the day

Ik heb mijn tweede POD-award binnen op mijn fotoblog! Blij natuurlijk, maar toch deze bedenking: ik krijg de pluimen voor foto’s die ik zelf minder goed vind, foto’s die zeker geen technische hoogstandjes zijn. De eerste ‘bekroonde’ foto was een lucky shot, vanuit de heup als het ware. Bovendien was de flits afgegaan: een blasfemie! En deze, met de huisnummers, had het kleinste kind scherp in beeld kunnen brengen: een vlakke muur in fel zonlicht. Komt daar bij dat ik nog gecropt heb ook, ik bedoel: met Photoshop geknipt en gedraaid, zodat de compositie min of meer symmetrisch kwam te staan. En dat is, om de een of andere reden die ik hier nog wel eens in mijn fotografierubriekje zal uitspitten, absolutely not done! Nu, wat er ook van zij: ik lijk een stekje te verwerven in fotoblogland, en hoop u, lezers van deze bladzijden die dat nog niet wisten, ook daar eens te mogen verwelkomen…