dinsdag 15 juni 2021

facebookbericht 1190

Ik heb nooit getwijfeld bij pokken of tuberculose of tetanos of wat dan ook voor inenting. Ook niet bij mijn kinderen. Ik heb na mijn ongeluk in 2018 mijn lot in handen van de geneeskunde gelegd. Ik heb het volste vertrouwen in de wetenschappers en ben immens dankbaar dat zij op zo korte tijd voor een vaccin hebben gezorgd en - bovenal - ik heb mij laten inenten omdat ik ervan overtuigd ben dat iedereen het zou moeten doen. Dit soort twijfels, waar jij nu reclame voor maakt, Sophie, zouden er nooit geweest zijn indien vaccinatie van meet af aan verplicht zou zijn - wat het volgens mij had moeten zijn. Wie zich niet laat vaccineren blijft vatbaar en blijft een gevaar voor anderen. Gemeenschapszin boven individuele keuzevrijheid in dit geval, absoluut en resoluut. Zolang er geen groepsimmuniteit is blijven we met corona opgezadeld en zullen er duizenden, tienduizenden, honderdduizenden doden vallen.

En overigens ben ik nu ook al drie dagen niet goed van mijn tweede prik. Ik vind dat ook niet leuk. Het zal wel overgaan. Ik wens je spoedige beterschap, Sophie.