zaterdag 3 augustus 2019

facebookbericht 1203

Nu, als je het vergelijkt met de sub-debussyïaanse überkitsch van een Federico Bitossi in 'One Night in Bangkok' (regie Wolfgang Commodore, met Jean-Pierre Coeckelberghs en Anne-Marie Ziffert in de hoofdrollen en gedraaid op Fuji Bètamax-300 pellicule) en de protonazistische marscadansen van Federíco (toevallig ook Federico, maar dan wel met een accent (í) in plaats van een punt op de i) Adorni (en niet Adorno natuurlijk, wiens muziektheorieën we hier wijselijk buiten beschouwing zullen laten)), dan valt de muzikale smaak van Paolo Sorrentino echt wel mee en is de zijdelingse opmerking die eventueel over zijn score kan worden gemaakt uiteraard volkomen naast de kwestie (vandaar: zijdelings) en bijgevolg geen argument om 'Youth' geen meesterwerk te blijven vinden. Overigens - zo kan ik voor mezelf stellen zonder te willen veralgemenen - kan het comfortabel zijn om van muziek geen kaas te hebben gegeten - zoals sommigen beweren - want zo worden mijn cinematografische genoegens alvast niet bedorven en bedolven onder melomane spritztechnologie.