zondag 10 juli 2005

58 * 28,34 * 1619

De opkomst voor de rit van de wielervrienden van de zondagvoormiddag is matig: ik ben de enige op de afspraak aan De Lamme Goedzak. Dat wordt dus voortdurend kop trekken. En mét die stomme helm op m’n kop, die ik anders alleen draag als ik in groep rijd – ik bedoel, voor het juiste begrip, die helm. Just is just. Ik rijd tegen de zeebries in naar Hoeke, en dan via de Siphon langs de dubbele vaart naar Donk, Oedelem, Beernem, Moerbrugge. Aan het Lappersfort is er de zondagmarkt en een beetje verder, bij de jachthaven van Brugge, liggen een paar Cactusfestivalgangers in de berm te pitten. M’n fiets kraakt langs alle kanten, ik verdenk mijn fietsmaker ervan dat hij hem een nacht in de regen heeft laten buitenstaan. Eind volgende week zal het mijn reisgezellen vertrouwd in de oren klinken.