vrijdag 8 juli 2005

31 * 28,36 * 1516

Voor het eerst in tien dagen nog eens de fiets op, niet direct de ideale voorbereiding voor de onderneming die maandag start… Het is eigenlijk een testrit want mijn fietsenmaker, een prutser alles welbeschouwd, heeft er een nieuwe ‘blok’ en ketting op gezet. Dat loopt wel vlotter maar, zo blijkt, zeker niet feilloos: op de grote plaat schuurt de ketting tegen de kettinggeleider en op het middelste blad durft de hele zaak al eens een hele schakel door te schuiven, ik vrees dat het versnellingsapparaat had moeten worden vervangen maar daar is nu helaas geen tijd meer voor. Ik hou mijn hart vast voor wat het kleinste blad nog in petto houdt, maar dat zullen we maar in Bourgondië, de Drôme, de Luberon en de Maritieme Alpen zien. Ik rij alvast twee keer de ‘berg’ van Oedelem op, de enige helling in de omgeving, of het zou de brug naar het station moeten zijn of de oprit van de dakparking van de Carrefour. Ik rij er met dertig per uur op, dus dat zit wel goed – de hele winkel loopt hoe dan ook iets vlotter dan het schroot dat er op zat. Een wezel steekt vlak voor mijn voorwiel het weggetje over. Op de terugweg stop ik nog eens bij D om mijn Once-petje op te halen.