maandag 15 april 2024

gensters 13

14 april 2024

53.
‘Als ik maar bij jou mag zijn / Als het donker wordt / Als ik maar bij jou mag zijn / Als het einde komt’, zingt Aafke Romeijn.

54.
Ik verneem dat ik als hologram aanwezig kan zijn op mijn eigen begrafenis. Of dat ik kan chatten met een overledene. Nou, en het leven is zo al te kort.

55.
Altijd spannend, hoe Hanne Decoutere de brede glimlach waarmee ze de sportjournalist aan haar tafel uitwuift terugzet op de stand ‘tragische gelaatsuitdrukking’ die ze nodig heeft om in de afsluiting van het Journaal het dramatische hoofdpunt te herhalen.

56.
Lijzig, dat is het eerste adjectief dat in mij opkomt om het spel van Matthias Schoenaerts te typeren.





53. https://www.youtube.com/watch?v=hfY10rWrtvY&ab_channel=AafkeRomeijn-Topic
56. Luca Guadagnino, A Bigger Splash (2015)