dinsdag 28 februari 2017

facebookbericht 967


Patrick Lateur post de twee foto’s die ik gisterenavond op DS Online ook naast elkaar had zien staan, en daarbij de tekst:

DS digitaal bovenaan:

- de VN vraagt meer dan 4 miljard dollar om een hongersnood van ongeziene proporties in Oost-Afrika af te wenden.

- de Amerikaanse president Donald Trump wil in 2018 maar liefst 54 miljard dollar extra uittrekken voor defensie.

Natuurlijk is dit goedkoop van me. Maar het doet pijn.

Patrick, ik begrijp je volkomen. We hebben gisterenavond wellicht allebei hetzelfde opgemerkt op DS Online. Ik maakte er een screenshot van, met het idee er iets mee te doen op Facebook. Maar ik voelde uiteindelijk dezelfde schroom, het leek me 'goedkoop'. Maar dat is het natuurlijk niet. Je hebt groot gelijk het aan te kaarten. Je legt wel een ander accent: je hebt het over de obsceniteit van de bedragen. Ik was enkel van plan om de obsceniteit van de berichtgeving, meer bepaald van de vormgeving van die berichtgeving, aan te kaarten. Nu jij het pad hebt geëffend, toon ik alsnog dat screenshot (een beetje later op de avond waren het hongerende kind en de president op de onlinekrant al uit elkaar gedreven):