donderdag 6 juni 2024

afscheid van mijn digitaal bestaan 362

voor deze rubriek selecteer ik de beste stukken die op deze blog zijn verschenen

3 juli 2014

Aan de andere kant van het gangpad zit een jong koppel. Zij in superkort rokje, mooi gebronsde benen. Beetje aanleg tot corpulentie, dat is voor over een jaar of twintig. Haar vriendje is overduidelijk een seksbeest, dat steekt hij niet onder stoelen of banken. Stoffen schoentjes met tijgermotiefje, idem voor het T-shirt, dat diep uitgesneden okselgaten heeft om de tattoo op de linkerflank van de ribbenkast goed te laten uitkomen. Tattoos zijn er ten overvloede op de armen: talige boodschappen, florale motieven. De donkere benen zijn donker en behaard, maar onbeschreven. Zonnebril en headset op de kop. Een ringetje door de neus – moet lastig zijn bij het snuiten. Beide zijn met een mobiel in de weer, maar voeren toch ook een soort van conversatie met elkaar. Meisje werkt wimpers bij. Ik vraag me af of deze mensen zich meer als twee individuen aan de wereld tonen dan als stel. Ik denk het wel. Maar voorlopig doen ze het nog met elkaar.