woensdag 11 juni 2014

tour 39



27 april 2014

3 dagen voor vertrek
 
Johan stuurde mij een adres voor een overnachting in Agen. Ach, ik weet niet of ik er gebruik van zal maken. Ik denk het eerlijk gezegd niet. Ik ben in elk geval niet van plan om lang op voorhand overnachtingen te boeken. Aanvankelijk had ik dat idee, vooral omdat ik schrik heb om ’s avonds met onaangename situaties te worden geconfronteerd, bijvoorbeeld om vijf of zes uur te moeten vaststellen dat de eerstvolgende overnachtingsgelegenheid nog 20 kilometer verderop ligt, dat soort dingen – maar het vooraf boeken van hotels en gîtes heeft toch ook belangrijke nadelen: je zet jezelf vast en over zo’n lange afstand en tijdsspanne lijkt me dat niet verstandig. Ofwel moet je meer fietsen dan je op dat ogenblik aankunt of waarin je die dag zin hebt, ofwel moet je stoppen in een volle elan, waar je misschien nog 30 of 50 kilometer verder had kunnen fietsen. Bovendien zou ik, bij het vooraf boeken, rekening moeten houden met de groeiende conditie: in de derde week zal ik vast en zeker langere etappes kunnen afleggen dan in de eerste week – maar hoe moet ik dat in godsnaam inschatten? Om al die redenen besluit ik geen overnachtingen te boeken en alles maar aan het toeval over te laten. Ik zal hoe dan ook altijd wel érgens slapen.