maandag 20 januari 2014

reactie



Dag Pascal, ik stuit toevallig op je stukje over een van mijn moleskine-schriftje[s]... Dat moet ik inderdaad ergens verloren hebben. Nogal schokkend dat iemand het achter mijn rug aan grof geld probeert te verpatsen: vooraan schrijf ik meestal dat er 100 euro is voor de eerlijke vinder... Ik ben dus erg benieuwd. Heb je het adres van de antiquair? Mvg, Stefan [Hertmans]

*
 
Dag Stefan, ik vrees dat ik je moet teleurstellen: wat je las is een droomverslag! Wat niet wegneemt dat het een vreemd toeval is, dat jij dan werkelijk zo'n schriftje kwijt bent. Mijn droom zal ongetwijfeld iets te maken hebben met je boek, waarin je vertelt dat je grootvader halverwege zijn verslaggeving in zijn cahiers is gestopt. Heel vreemd, overigens, want ik had de droom voor ik aan de lectuur van het boek begon... Begrijpe wie begrijpen kan. Ik lees overigens 'Oorlog en terpentijn' met het oog op leesclubbegeleiding, ik zal er vast en zeker eerstdaags wel iets over op mijn blog zetten. Ik wens je uiteraard veel succes met het terugvinden van je schriftje! Beste groet, Pascal

*

Grappig dat ik in de val van je droom ben getrapt, terwijl ik inderdaad zo'n schriftje mis sinds anderhalf jaar en geen idee heb waar ik het kan gelaten hebben... Hartelijks, Stefan

*

Inderdaad grappig... Wellicht vinden anderen dat ook. Heb je er bezwaar tegen dat ik dit conversatietje op mijn blog plaats, met een link naar het droomverslag dat jou op het verkeerde been heeft gezet?

*

Voor mijn part mag je dat doen (corrigeer dan de tikfout in mijn eerste post: er moet 'schriftjes' staan-). Grt, Stefan