vrijdag 29 juli 2005

52 * 28,56 * 2942

Ik rijd naar Hoeke en Gérald de Palmas rijdt mee. In mijn oren. En dan terug naar de Siphon, Moerkerke, Donk. Een kraai die op de weg staat en die opvliegt, hopt eerst twee keer alvorens zijn eigen gewicht aan de zwaartekracht te kunnen onttrekken. En vliegt dan gracieus weg. En het zwart van zijn veren blinkt blauw in het zonlicht. Ter hoogte van de Berg van Oedelem besluit ik mijn rit in te korten omdat er vanuit het zuiden een dreigende regenwolk komt opzetten. Een andere fietser haalt me in en steekt me voorbij. Om het stuk tegenwind van het Vliegend Paard richting Brugge wat in te korten, haal ik hem in door een paar honderd meter 36 te rijden. Maar dan blijkt hij te zijn vertraagd, zodat ik hem achter moet laten. Bij de rode lichten ter hoogte van het Perretje is het telkens groen. Op de Maalse Steenweg kom ik nog Paul D. tegen. Ben jij helemaal naar Marseille gefietst? Ja, hoor!