vrijdag 24 november 2023

honderd woorden 512

DE VOLGENDE

Kommil Foo ken ik uiteraard wel, maar het lied ‘De volgende’ kende ik niet. Ik leerde het eergisteravond kennen, toen ik zat te kijken naar de Brihang-editie van de Radio 1-sessies. Zei ik ‘lied’? Noem het eerder een pamflet, een manifest, een belijdenis. Ik hoorde het dus voor het eerst en was danig onder de indruk. Ik beveel een nauwgezette beluistering van de tekst ten zeerste aan. De live-uitvoering vond ik zonder meer indrukwekkend. Beklijvend. Memorabel. Gedrevenheid, oprechte kwaadheid, woede..., maar ook humor. Op YouTube ontdekte ik dat het lied vijftien jaar geleden een onderdeel was van de theatershow ‘Wolf’.




https://www.vrt.be/vrtmax/luister/radio/r/radio-1-sessies~11-180/radio-1-sessies~11-25689-0/ (vanaf 2:08:10)