donderdag 24 september 2020

facebookbericht 1141

Filip Talpe verdedigt de burgemeester omdat die zijn uitspraak (blowjob en kapotmaken) zou gedaan hebben, denkende dat de camera niet draaide, en omdat er in de politiek 'wel straffere' uitspraken worden gedaan.

Een mediagetrainde politicus die een camera in zijn buurt weet, beleeft geen privémoment. Dat is een ongeschreven wet van elke mediatraining, veronderstel ik.

En om op uw 'serieuze vraag' te antwoorden: de uitspraak zou er nooit gekomen zijn, ook niet met niet-draaiende camera's, indien de Vlaams-nationalisten nog aan de onderhandelingen zouden deelnemen. Dit is: slecht verliezen. Dit is: bewust negativisme. Dit is: de boel uitroken en verzieken. Ik volg al 35 jaar de Belgische politiek en een dergelijke gortige uitspraak heb ik nog nooit gehoord - en ik hoef zoiets ook niet te aanvaarden.

Overigens weet ik niet welke uitspraken u voor ogen hebt, Filip Talpe, wanneer u het over 'straffere' uitspraken hebt.