zondag 10 juli 2011

gisteren en vandaag 186

Van gisteren zou ik mij, van op de trein, de drie Slavisch ogende jonge vrouwen kunnen herinneren die, aan de overkant van het gangetje, in reisgidsen met cyrillische lettertekens op het voorplat neusden, toen dat verveelde elkaar begonnen te fotograferen, en uiteindelijk in Brugge uitstapten – en dat ik me afvroeg hoe het moest zijn om deze, mijn, stad met ‘nieuwe’ ogen te bekijken. Ik zou mij ook kunnen herinneren dat T. aankondigde maandag en dinsdag samen met zijn vrienden in Gent naar een ‘Harry Potter-marathon’ te zullen kijken, waarvan de achtste – en laatste! – Harry Potterfilm het sluitstuk zou vormen, dat ik naar De Panne reed met keihard Easy Money in de boxen, en dat ik daar nog met S. een zonsondergangwandeling maakte.

Vandaag hebben we een vrije dag in De Panne. In de vooravond gaan we naar de opening van de Zomer van Watou omdat D. daar haar prijs van de Provincie West-Vlaanderen zal uitgereikt krijgen.