donderdag 29 juni 2006

59 * 29,52 * 1058

Een avondlijke rit dit keer, van acht uur tot de zon ondergaat, rond een uur of tien. Het laatste stuk rijd ik westwaarts, zodat die rode bol een hele tijd hinderlijk laag recht in mijn ogen schijnt. Ik vertrek langs de Torhoutse Steenweg tot in – aan? – Heidelberg (de Heidelberg?), dan via Loppem tot in Ruddervoorde, linksaf langs De Vlasbloem naar Hertsberge en Beernem waar ik in het opdraaien van de brug over de spoorweg bijna val over grind op de weg (stintjes!), en dan de baan met het affreuze fietspad tot in Oedelem. In Sijsele sla ik linksaf de nu autovrije Antwerpse Heirweg in tot in Male, waar ik de Pijpeweg neem, de Aardenburgse weg tot aan de Blauwe Zaal, en het laatste stuk in toenemende duisternis langs de Damse Vaart. Hoewel ik de hele tijd de indruk had dat er wind stond, is het wateroppervlak daar spiegelglad. In de Werfstraat rijd ik nog bijna een kat die aanstalten maakt om over te steken omver.