donderdag 19 september 2024

een mooi moment, vorige week 7

Kristoffel gaf me de rubbing mee die G. 27 jaar geleden, toen hij vijf was, maakte van zijn initiaal, die hij, begeleid door Kristoffel, zelf had mogen kappen in een steen. We waren samen met nog een paar anderen op vakantie nabij Saint-Pierre-sur-Dives. Kristoffel had zijn materiaal bij, de kinderen waren gefascineerd door zijn letterkapperij. Ik zal de rubbing mooi inlijsten en aan G. doorgeven, al moet ik bekennen dat de verleiding groot is om het kleinood voor mezelf te houden omdat ik er – waarschijnlijk ten onrechte – van uitga dat mijn zoon nog niet zo’n urgent besef heeft van het verglijden van de tijd (waarvan de rubbing op zichzelf een symbool is – waar is trouwens de steen waarin die G ten eeuwigen dage is uitgekapt?). Maar neen, ik stel de overdracht niet uit. G. heeft het gemaakt, het is zijn G, 27 jaar door Kristoffel bewaard.

240912