woensdag 25 september 2024

een mooi moment, vorige week 13

Wanneer ik naar de wc ga, zet ik de radio altijd aan of ik zet hem, als hij al aanstaat, wat harder. Dat doe ik als ik alleen ben, om tijdens het kakken iets omhanden te hebben, maar ook, als ik niet alleen ben, bij wijze van auditieve afscherming. Ik val namelijk in de doelgroep die ‘De wereld van Sofie’ vandaag wil bereiken: mensen die niet graag kakken als ze weten dat hun ‘protgeluiden’, zoals het enigszins omzwachtelend wordt genoemd, door anderen kunnen worden gehoord. Ik hoor, terwijl ik dus in mijn kleinste kamertje op mijn troon heb plaatsgenomen, een experte in de materie adviseren om een geluidsopname met ontlastingsgeruchten mee te nemen naar de wc en deze daar tijdens het kakken – en het onbeheersbare lawaai dat daarmee gepaard kan gaan – te laten afspelen. Deze methode is volgens de experte aangewezen om kakschaamte te overwinnen. Overigens ben ik zeer zeker de mening toegedaan dat de openbare omroep niet vies moet zijn van volksverheffing.

https://www.vrt.be/vrtmax/luister/radio/d/de-wereld-van-sofie~11-65/de-wereld-van-sofie~11-28716-0/

240918