donderdag 14 december 2023

honderd woorden 528 (*)

TIP OF THE TONGUE

Het is mij ook al overkomen dat ik de naam ‘Walter Benjamin’ niet meteen wist. (Wie was nu weer die filosoof die over flaneren en passages schreef, die op zijn vlucht voor de nazi’s in de Pyreneeën zelfmoord pleegde en die zo’n ziekenfondsbrilletje had zoals ook dinges er een had, allez, die Beatle die op 8 december 1980 werd vermoord – ik herinner me goed dat ik het nieuws hoorde toen ik op mijn bed lag in mijn kot in Leuven, in de Vesaliusstraat, het huisnummer ben ik kwijt, was het 57?, ik zou er mijn hoofd niet op willen verwedden.)




(*) Uit een brief aan Martin Pulaski, 12 februari 2019, aangetroffen tijdens het doornemen van onze correspondentie naar aanleiding van zijn overlijden, bewerkt en herleid tot 100 woorden.