donderdag 10 juni 2021

facebookbericht 1189

Als je pillen neemt voor je prostaat of tegen te hoge bloeddruk, Marc, heeft het geen belang te weten dat anderen dat ook doen. Prostaat en bloeddruk zijn een individuele aangelegenheid zonder impact op anderen en zijn bijgevolg inderdaad voor niemand interessant. Een coronavaccin laten zetten, daarentegen, heeft geen zin als niemand anders dat zou laten doen. Vaccinatie is een collectieve aangelegenheid. Dat is het verschil en het verbaast me dat je dat niet in rekening neemt en meteen uitpakt met grove termen als 'fucking idiotie', 'diepe schaamte' en 'meegaande schapen'. Ik laat me vaccineren en hoop dat er genoeg zijn die dat ook doen om tot de groepsimmuniteit te komen waar hopelijk ook jij de vruchten van zult plukken: wijntje in The Blend, gezellig naar je favoriete restaurant zonder coronaprotocol, kamermuziekconcertje zonder 'mondvodden' en zo, je kent het vast nog wel. De mensen die uitpakken met hun vaccins doen dat niet omdat ze het een verdienste vinden. Dat is inderdaad geen verdienste maar veeleer een genoten voorrecht. Zij melden het in de hoop dat zij anderen ertoe kunnen bewegen hetzelfde te doen. Ik voel me niet idioot, beschaamd of meegaand. Wel teleurgesteld dat ik op een dergelijke manier word aangesproken. Zeker door een fijngevoelig persoon die zijn incrowd graag aanspreekt met vaak uitermate persoonlijke opinies over individuele aangelegenheden als onenigheid met de huisgenoten, sportieve prestaties van de dochters, culinaire exploten, oenologische hoogstandjes en muzikale geneugten.