maandag 14 maart 2011

gisteren en vandaag 71

Van gisteren zal ik mij zeker ons bezoek aan P. herinneren en de generositeit waarmee hij ons zijn atelier en zijn werk liet zien, besnuffelen, betasten. Ik zal wellicht onthouden dat P. onverwacht in de Boudewijnlaan verscheen terwijl wij daar aan het middageten waren, dat we bij J. en L. voor de eerste keer dit jaar in de tuin konden zitten en dat M. daarbij vertelde dat ze vissen had die twee keer gestorven waren, dat in galerie Pinsart enige vleugjes c.q. flinke scheppen Lucian Freud, Francis Bacon en Jean Rustin niet konden verhinderen dat ik de homo-erotische thematiek van de zeer vaardig vervaardigde tekeningen en schilderijen van Peter Jonckheere nogal eenzijdig vond, en dat het ’s avonds in De Ronde tijd was voor het demasqué.

Vandaag lees en schrijf ik nog wat tijdens mijn vrije voormiddag en voor de rest van de dag is het werken geblazen. Deze avond wil ik de aflevering van Belga Sport over Jean-Pierre Monseré bekijken.