maandag 12 mei 2008

Dag 257 vVH&C

080502 en 080512 – Optreden in de Brugse Botanieken Hof (‘Red Rock’) van Absynthe Minded: muzikale veelzijdigheid, stevig ritme, een indrukwekkende batterie, maar toch ook een wat te opzichtige en routineus afgeraffelde opbouw naar climaxen. Maar het blijft wel fris klinken, die mengeling van alternatieve rock, zigeunerklanken en melancholieke drinkballades met sex appeal. Daarvoor: Balthazar – ik kende de groep niet maar kreeg toch de indruk dat het zo’n optreden was waarvan je binnen vijf jaar zult zeggen: ‘ik heb hen nog gratis weten optreden in de Botanieken Hof’.

(’t Is niet denderend als concertrecensie, ik weet het wel. Wat ik wou zeggen is dat het prettig was nog eens zo’n festivalweide onder mijn voeten en de zomer in de lucht te voelen. Krakend plastic onder je zolen en een vleugje shag-met-een-geurtje dat komt aanwaaien op de nachtbries.)