zondag 20 maart 2005

63 * 27,35 * 289

Met de zondagvoormiddag-wielervrienden langs het kanaal naar Oostende tot in Bredene. Er wordt een beetje gepraat, onder meer over de dopingperikelen in het wielrennen. Ik zwijg het grootste deel van de tijd en laat me in laatste positie (we rijden twee per twee en zijn met een onpaar aantal) meedrijven. In Bredene rijden we langs de blauw-wit-gestreepte vuurtoren, dan slaan we rechtsaf tot in De Haan (een heel stuk cyclocrossend wegens wegwerkzaamheden) en dan, tegen de wind in, naar Blankenberge, Zuienkerke, Dudzele. Ik verras mijn kompanen – en mezelf want ik wist niet dat ik dat nu al zou kunnen – door kilometers lang kop te trekken en, voorbij Dudzele, ze langs bochtige binnenbaantjes te leiden die sommigen van hen niet kenden. In Koolkerke besluit de meerderheid de kortste weg langs de Damse Vaart huiswaarts te nemen.