zondag 28 juni 2009

dag 662

090609 dinsdag
Om 2 uur halen de muggen mij uit de slaap die ik slechts met de grootste moeite had verworven. Ik was net iets aan het dromen over nichterige verkopers van iPhones of hoe heten die dingen die een tijd geleden voor heel veel geld niet snel genoeg konden worden aangekocht en die nu, nog geen jaar later, aan dumpingprijzen rond de oren worden geslingerd? * Ik breng de nacht door met lectuur en schrijven, onder meer een aanzet tot mijn vierde brief naar Bunnik. * Ik wens S een gelukkige verjaardag. Ze is blij met het boek Le Musée de Marcel Proust. * Trein van ½ 8, die om ½ 9 in Brussel zou moeten aankomen maar dus niet want er is ‘tussen Oostkamp en Beernem’ een ‘persoonlijk accident’ gebeurd. De trein wordt omgeleid en moet vervolgens voor zowat alle lichten halt houden (maar ik merk er niet veel van want ik val in een quasi comateuze toestand) en uiteindelijk kom ik pas ¾ 10 aan. […]. * Op de terugweg is het opnieuw vechten tegen de slaap, maar ik slaag er toch ook in om te lezen in De uitverkorene van Thomas Mann. * […]