woensdag 10 juni 2009

dag 646

090524 zondag
Ik ga fietsen met de vrienden van de zondagvoormiddag maar er is er maar één. * […] * […] een zeer mooie Giro-etappe die, te moeilijk om het hier allemaal uit te leggen, uitdraait op een pleidooi om de oortjes af te schaffen. De emoties bij de commentatoren laaien hoog op, José de Cauwer roept zelfs op nooit meer een fiets van het merk Cervélo te kopen. Nu, in elk geval: de Belg Pauwels is de pineut van een betwistbare ploegtactiek en het is wel grappig om op tv praat te horen die je eerder aan de toog van het café zou verwachten. * […] * Om 6 uur met de fiets naar de Siphon, naar de Kanaalfeesten […]. Met F heb ik het over de transfert van Tom De Sutter van Cercle naar Anderlecht en de evidentie waarmee men dat slikt. Ik haal de anekdote op van het café van moeder Goeyvaerts – en F vertelt mij dat hij met haar in een Oostends restaurant aan tafel heeft gezeten. Ik praat ook even met G en R, die allebei voor Groen! opkomen. Het feestgezelschap geeft me een gemengd gevoel: villa- en grondbezitters, die, ongetwijfeld uit eigenbelang, een tijdelijke alliantie met de groene beweging aangaan. Maar goed, het is voor het goede doel. (Het doet mij denken aan de ervaring van 25 jaar of meer geleden, ten tijde van ‘SOS Brugge’ – ook toen sprongen de parvenu’s die mooie tuintjes hadden die paalden aan de reitjes en te lijden hadden van de golfslag van de passerende bootjes op de kar van een beweging die zich vooral wenste bezig te houden met de sociale neergang van een stad die zich aan het toerisme aan het uitverkopen was.) * […] Joyce, zijn schier oeverloos geleuter over esthetica. * […]