zaterdag 2 maart 2024

honderd woorden 583

ZWIJGEN IS GEEN OPTIE

Ik houd me al geruime tijd ver van het spuien van gemakkelijke meninkjes over zaken waarover ik onvoldoende geïnformeerd ben, maar als zelfs de algemeen directeur van AZG zegt dat ze dergelijke gruwel niet voor mogelijk achtte (het vermoorden van radelozen die in de rij staan voor een bete broods), dan wordt zelfs mijn niet bepaald sterk ontwikkeld empathisch vermogen te zeer getart en kan ik, overtuigd van het feit dat 7 oktober buitensporig wreed was, niet anders dan zeggen dat de medeplichtigheid van mijn politieke leiders met het wreedaardige sadisme van het democratisch verkozen Israëlische regime mij ziek maakt.

https://radio1.be/lees/directeur-artsen-zonder-grenzen-was-2-weken-in-gaza-hoe-de-gezondheidszorg-daar-wordt-aangevallen-heb-ik-nog-nooit-gezien